
Introductie
Voor een bedrijf in de scheepvaart gevestigd in Rotterdam zoeken wij een Sales Medewerker. In deze functie werk je nauw samen met het verkoop team op locatie en samen zijn jullie het aanspreekpunt voor zowel klanten als leveranciers. Jouw voornaamste verantwoordelijkheid is het omzetten van klantaanvragen in passende offertes en het verwerken van de bestelling volgens de gemaakte afspraken. Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn daarom erg belangrijk in je werk. Je zult ook moeten overleggen met collega’s van andere afdelingen, zoals de serviceafdeling en inkoopafdeling, om de verkochte systemen in perfecte kwaliteit aan boord van het schip te leveren.
Organisatie
Life Recruitment is dé specialist in het werven en selecteren van personeel in de logistieke branche. Door onze jarenlange ervaring in de logistieke branche hebben wij onze kennis, expertise en netwerk dusdanig opgebouwd dat wij uitstekend in staat zijn om de personeelsvraagstukken op te lossen. Wij spreken de taal van onze opdrachtgevers en de kandidaten en weten als geen ander het kaf van het koren te scheiden.
Functie
- Je onderhoudt voortdurend contact met klanten en leveranciers om te voldoen aan alle behoeften van de klanten op het gebied van reserveonderdelen;
- Je beantwoordt verzoeken en anticipeert op de behoeften van klanten door te reageren met commerciële voorstellen;
- Je bent verantwoordelijk voor het gehele bestelproces. Je activiteiten bestaan voornamelijk uit het werken aan verzoeken voor reserveonderdelen van de klant, het inkopen van de reserveonderdelen bij onze leveranciers en het coördineren van de levering van deze goederen en uiteindelijk de facturering;
- Actieve benadering van (potentiële) klanten en hen informeren over de mogelijkheid van levering van specifieke onderdelen;
- Je verzorgt het proces door materialen te bestellen en de logistiek te coördineren. Je houdt contact met zowel klanten als leveranciers over levertijden en prijzen;
- Je voert nauwkeurig administratief werk uit, zoals het opbouwen van een dossier voor elk project;
- Je houdt de vele projecten die gelijktijdig lopen bij.
Functie-eisen
- Je hebt een afgeronde technische opleiding of relevante technische kennis opgedaan door werkervaring;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een ondersteunende rol binnen een Serviceafdeling;
- Ervaring in de scheepvaartindustrie zou een voordeel zijn;
- Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn zeer belangrijk;
- Je hebt een goede beheersing van het Nederlands en Engels, en Duits zou een voordeel zijn;
- Je bent een professionele en enthousiaste persoonlijkheid die nauwkeurig werkt, commercieel is en veel verantwoordelijkheid heeft;
- Je bent sympathiek, proactief en bereid om een stapje extra te zetten.
Aanbod
- Salarisindicatie is max. € 4.000,- bruto per maand;
- Uitzicht op vast dienstverband.
Sollicitatie
Eray Kocman +31 (0)10 470 91 90