Skip to main content

Customer Service Teamleider – Omgeving Leiden

By 31 oktober 2023december 8th, 2023Assistent Manager Office, Logistiek, Vacatures
manager douane

Introductie

Onze opdrachtgever is een logistieke dienstverlener gespecialiseerd in op- en overslag van diverse goederen. Ter versterking zoeken wij een Customer Service Teamleider omgeving Leiden. In deze functie zoeken we iemand die ervaring heeft in de rol van Customer Service, een team (bestaande uit 4 personen) kan aansturen en bij een logistiek bedrijf heeft gewerkt. Herken jij jezelf in deze rol, reageer dan snel!

Organisatie

Life Recruitment is dé specialist in het werven en selecteren van personeel in de logistieke branche. Door onze jarenlange ervaring in de logistieke branche hebben wij onze kennis, expertise en netwerk dusdanig opgebouwd dat wij uitstekend in staat zijn om de personeelsvraagstukken op te lossen. Wij spreken de taal van onze opdrachtgevers en de kandidaten en weten als geen ander het kaf van het koren te scheiden.

Functie

Ben jij een enthousiaste leider met een passie voor logistiek en klantenservice? Wij zijn op zoek naar een Customer Service Teamleider die niet alleen in staat is om een team effectief aan te sturen, maar ook graag de dienstverlening en werkprocessen naar een hoger niveau tilt. Bij ons krijg je de kans om een sleutelrol te spelen in een dynamische omgeving en tegelijkertijd de best mogelijke ondersteuning aan onze klanten te bieden.

Wat ga je doen:

  • Leiderschap en Coaching: Je bent verantwoordelijk voor het leiden, plannen en coördineren van de activiteiten binnen ons customer service team. Met jouw inspirerende leiderschapsstijl haal je het beste uit je teamleden naar boven en zorg je voor een optimale samenwerking.
  • Stakeholdermanagement: Je onderhoudt nauw contact met vervoerders, klanten, forwarders, warehouses en douanekantoren. Je bent het aanspreekpunt voor alle betrokken partijen en zorgt voor een soepele communicatie en afstemming.
  • Continue Verbetering: Het verbeteren van onze dienstverlening en werkprocessen staat hoog op jouw agenda. Je identificeert kansen voor verbetering en implementeert effectieve oplossingen om onze service voortdurend te optimaliseren.
  • Documentatie en Rapportage: Je zorgt ervoor dat alle benodigde documenten voor zendingen correct worden beheerd en begeleid. Daarnaast analyseer je klantencontacten en lever je waardevolle inzichten aan het management op basis van rapportages.
  • Planning en Coördinatie: Je begeleidt zorgvuldig de uitvoering van zendingen en zorgt ervoor dat alle benodigde informatie tijdig wordt gedeeld met betrokken teamleden en de logistieke loods.
  • Klantgerichtheid: Je behandelt klantwensen en klachten op een proactieve en effectieve manier, zodat onze klanten zich begrepen en gewaardeerd voelen.
  • Procesoptimalisatie: Je bent actief bezig met het vereenvoudigen en verbeteren van werkprocessen, waardoor de efficiëntie en effectiviteit van ons team worden vergroot.

Functie-eisen

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een logistiek bedrijf is een must;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met leidinggeven op een Customer Service afdeling is een must;
  • Stressbestendig, zelfstandig, accuraat en communicatief vaardig;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse in woord en geschrift;
  • Goede kennis met Microsoft Office.

Aanbod

  • Salarisindicatie is max. € 4.300,- bruto per maand;
  • Het is een uitdagende baan met veel internationale contacten.

Sollicitatie

Eray Kocman +31 (0)10 470 91 90